Catalina was born in Colombia in 1974.

She studied Psychology and Fine Arts in Los Andes University in Bogotá. In 1998 she produced “Untitled”, which consists of several embroidery drawings that review the psychological impact of fashion. From 1999 to 2005 she worked as a photography producer in magazines and she alternated this publishing job  with a pro bono collaboration as an art teacher in a female rehab center for drugs addiction and prostitution.

In 2006 she presented “Everybody feels the Same”, assemblages with intimate topics. Then, in 2008, she made “Informer Objet”, a series of drawings featuring the fetishes of her relatives and closest friends. Later, she started outlining  “The Emotional Alphabet” using magazines clips as a starting point to draw different scenes about psychological states. One of these pieces was chosen for the ABC Drawing Award at Just Madrid ‘11. In 2008 she did a photographic tour of several nursing homes in Bogotá, and one of this pictures, titled “Deposit”, was chosen for the Colsánitas Emerging Art Contest.  Later on, she presented “Literary Nests” at ArtBO 2010; a proposal which consists of build nests for birds, using torn pages of the different literary novels that the artist has read through the years.  From 2013 to 2014 she worked on ¨The I Ching Journals”, an aesthetic and ontological reflection about the I Ching, the Chinese ancient book about mutations and change as an eternal State. In 2015 she participated in “Arte Social”, a collective exhibition sponsored by Corona Foundation (curated by E. Sokoloff). The purpose was to gather a group of artists and commissioned them to make a sculpture using a toilet. The whole initiative was to celebrate the worldwide Sanitation Day. That year, she began to develop a new project, “Broken Dreams”, which was selected for the OMA Acquisition Prize (curated by Paralelo 10) at ArtBO´15. Her latest exhibition is titled “Birds without Sky” which was displayed at “Sidewalk of the Americas” (Mendoza- Argentina and Washington D.C), sponsored by The Inter-American Development Bank and then exhibited at Auroraespaciodearte (Bogotá)

Her artwork has been exhibited in different art fairs in Latin America and Europe and is part of many private art collections.

Catalina nació en Colombia en 1974.

Estudia psicología y artes plásticas en la Universidad de los Andes en Bogotá. En 1998 realiza “Sin Título”, dibujos bordados donde revisa el impacto psicológico de la moda. Entre 1999 y 2005 trabaja como productora fotográfica y alterna su trabajo editorial, colaborando en un centro femenino de rehabilitación de prostitución y drogadicción. En 2006 presenta “De haceres y Deberes” ensamblajes cuya temática es intimista. En 2008 realiza “Objeto Delator”. Dibujos de fetiches de amigos, familiares. Posteriormente trabaja en “Los Abecedarios Emocionales”, usando recortes de revistas como partida, para dibujar estados emocionales del individuo. Una de estas series es finalista en el Premio ABC del dibujo en Just Madrid´11. En 2008 hace un recorrido fotográfico por hogares geriátricos en Bogotá y el tríptico “Deposito” es finalista en el Concurso Colsánitas de Arte joven. Luego en 2010 expone “Nidos Literarios” en ArtBO, una propuesta que presenta nidos para pájaros hechos con las páginas recortadas de las diferentes novelas que la artista ha ido leyendo a través de los años, con la consigna de que cada nido, es como un nudo y en ese sentido tiene una conexión con la estructura literaria. En 2013 y 2014 realiza la obra ¨Los Diarios de I Ching”. Exploración plástica y ontológica del texto antiguo chino. En 2015 participa en una iniciativa cultural de La Fundación Corona para celebrar El Día Mundial del Saneamiento, a través de la cual, convoca a varios artistas para que realicen una propuesta escultórica usando inodoros sanitarios como materia prima. Luego, en 2016 expone una muestra individual titulada “Sueños Rotos” en La Galería El Museo en Bogotá; a través de la cual reflexiona sobre temas psicológicos y desarrolla una propuesta de formato grande llevando el dibujo hacia una dimensión de mayor tamaño. Posteriormente comienza a trabajar en el Proyecto “Pájaros sin Cielo”; una obra de proceso que se caracteriza por un período largo de trabajo de campo en donde plantea como tema central la relación simbiótica entre las palomas y los fotógrafos de La Plaza de Bolívar en Bogotá, que da como resultado un claro ejemplo de sustentabilidad. Esta obra hace parte de la instalación fotográfica colectiva e itinerante titulada “Paseo de las Américas”, promovida por El Banco Interamericano de Desarrollo. Ha expuesto en diferentes ferias en América Latina y Europa. Su obra se encuentra en varias colecciones privadas alrededor del mundo.